Monday 14 April 2014

Assignment??


kenapa perlu ada homework, assignment, tutorial segala bagai?

sesetengah student mungkin suka merungut bila banyak homework. kenapa perlu buat assignment? perlu ke buat project work?

bagi saya, homework, assignment segala bagai tu penting bagi pelajar. sebab tu lecture bagi semua tu kat students. lagi satu, semua itu juga akan meningkatkan lagi fahaman kita terhadap subjek. kan.

aku ingat lagi sem lepas. ada belajar computer organization and achitecture, the last chapter memang aku langsung tak faham apa-apa. before lecture ends, my lecturer say to do an assignment about that topic. erkkk.. dah lah assingment ni cover untuk 20% carrymarks.

jadi, dengan semangat yang membara, aku pun cuba belajar sediri, tapi topic ni kalu belajar sedikit susah sikit sebab kita kena buat coding. kalau  coding kita salah dah kita pula tak tahu kita salah kat mana, akan berlaku deadlock pula kat situ kan. jadi kita perlukan seseorang yang pandai. jadi aku dengan kawan aku pergilah berguru dengan kawan aku sorang lagi ni.

berkat ajaran tu, setelah aku cuba berpuluh-puluh kali buat coding tu, aku pun berjaya. masa coding tu boleh run. perasaan aku masa tu tak dapat nak digambarkan. rasa sungguh seronok, bangga, bahagia dan semua perasaan positive lah.. aku asyik tersenyum je.. hehe

mujur dapat jawab soalan lecturer masa interview untuk present coding tu dan alhamdulillh juga sebab dapat full mark. hihi...

:)

*jadi, lepas ni jangan mengeluh bila dapat assingment.

No comments:

Post a Comment