Saturday 31 January 2015

KTM Gua Musang

hari dah 31 Januari. hari terakhir untuk cuti sem 3.  esok kuliah yang pertama. semalam, 30 Januari 2015, saya ke gua musang. satu family ikut yang ayah pergi melawat rumah kawan ayah kat gua musang. yang terlibat dengan banjir. konvoi sekali dengan kawan ayah yang lain.

 air naik tinggi sampai nampak bumbung je. itu pun rumah dia memang tinggi kena naik 6 anak tangga pun air masih sampai ke bumbung. rumah kawan ayah dekat dengan ktm sebab dia memang kerja kat situ pun. sepanjang jalan, memang nampak lah kesan-kesan banjir di kawasan yang terlibat.

rasa sayu je bila tengok. bayangkan kita berada di tempat diorang. apa yang kita akan rasa. sesungguhnya, mereka semua adalah orang yang tabah menghadapi ujian.

jadi alang-alang tu pergi singgah ke KTM Gua Musang. stesen yang baru. sebab yang lama dah lama tak beroperasi.

mula-mula nampak benda ni. ada kat depan sekali. belah kanan ada kaunter tiket dah belah kiri ada kafeteria. masa ini stesen ini tak beroperasi disebabkan banjir yang berlaku baru-baru ini.
kereta api rosak sebab terperangkap dalam banjir, ada rel yang rosak dan juga jambatan runtuh.


pemandangan belah kiri

dan ini permandangan belah kana. itu jambatan itu jalan raya. untuk kenderaan lalu.. hihi.

view depan dari platform stesen. kiri dan kanan bukit batu kapur. masa ni view lawa sebab cuaca cerah je. awan pun lawa je kan. :D

yeah. gambar bonus. watermark banyak sebab saya sayang gambar ini tapi tetap nak juga share kat sini.

itu je kot. dah petang ini. nak kena siapkan apa yang patut untuk hari pertama kuliah esok. tapi jadual belum ada.. uwaaa.. bila nak laa pihak pengurusan nak keluarkan jadual, saya dah tak sabar ni.. heehee  :D


No comments:

Post a Comment