Tuesday 20 January 2015

Resepi : Coleslow

bagi saya, coleslow lah paling senang nak buat. sedia kan bahan, gaul je semua dan siap. mudahkan? masa siap gaul tu. saya tak suka letak carrot banyak sangat dalam coleslow saya sebab bagi saya warna coleslow tak lawa. amboi, haha.


Bahan:
  1. ½ kubis – cincang
  2. sedikit carrot – cincang/ parut
  3. 4 sudu yogart / 1 sudu susu segar
  4. 8-10 sudu mayonis
  5. 4 sudu gula
  6. garam secukupnya
caranya:
  1. gaulkan semua bahan sehingga sebati
  2. simpan dalam peti sejuk.

tips: , kalau rasa coleslow memang rasa mayonis hidup hidup. tapi jangan risau. memang rasa macam tu. lepas simpan dalam peti dan lepas tu try rasa sekali lagi, memang terasa coleslow nya. sedap sehingga menjilat jari. eh.. menjilat sudu. yum yum.
ada sesetengah resepi letak bawang besar tapi saya tak suka sebab rasa bawang kuat sangat. terpulang kepada anda nak letak ke tak.




No comments:

Post a Comment