Monday 3 March 2014

Pantai Bukit Keluang

Assalamulaikum..

kali ni saya share gambar yang saya pernah ambil masa saya dengan kawan-kawan saya pergi jalan-jalan ke Pantai Bukit Keluang. sambil tengok gambar ni, meh saya cerita serba sedikit secara ringkas pasal tempat ni.


nampak tak bukit tu. bukit tu adalah Bukit Keluang. Disebabkan pantai ini dengan bukit ini sebelah menyebelah je.. jadi tempat ini dinamakan Pantai Bukit Keluang. Sebelum tu.. bagi yang tak tahu, tempat ni kat Besut, Terengganu tau. Kalu tak silap, bukit tu ada gua batu. haritu memang tak pusing pusing sangat sebab masa kitorang pergi tu awal bulan 12 tahun lepas. masa tu musim tengkujuh. ombak kuatlah sikit. sebab tu air laut tak nampak jernih sangat.. nampak keruh je. kalu musim biasa.. memang lawa sebab air laut tu warna biru. 


hahh.. ni lah ombak. masa ni ombak tak tinggi sangat. tapi ombak ni jauh jugalah pergi ke daratan.. terkejut masa ombak ni tiba tiba dah dekat dengan kitorang, kawan kawan sume lari. aku maintain je ambik gambar.. haha..  :)


pulau yang kecil tu adalah Pulau Rhu Hentian.





kat sini juga ada sungai jugak yang berhubung dengan laut tu. nampak tak jambatan tu. hihi.. tapi kitorang tak pergi pon kat jambatan tu sebab jauh sangat. masa tu memang kejar masa nak balik hostel.



hahh.. ni lah jambatan yang kitorang naik. biasa je. kat tengah-tengah tu ada kawasan besar sikit yang berbumbung. jadi bolehlah nak lepak lepak sambil tengok air sungai.


psttt.. okaylah.. sampai kat sini je aku menulis hari ni. aku harap nanti aku masa datang lagi kat sini, nak ambik gambar view yang lawa lawa. lepas tu aku nak post kat sini.. tehee~

~(-.-)"~
  /   \

No comments:

Post a Comment