Friday 11 November 2016

Career Fair dan Demam

okay, nak cerita kisah kami ke putraya.

5 November 2016

dalam pukul 7.55 pagi, kami naik uber ke putrajaya. hujan renyai-renyai. sampai di The Everly Hotel, terserempak dengan kawan kat lobi, lepas pendaftaran, breakfast dulu sebelum masuk dewan. bermula sesi menyelajah ke setiap booth, kutip name card, brocher and drop a resume. ramai jugalah budak kelas datang sini. rasa macam mini reunion plak.

pintu masuk dewan dan meja pendaftaran.

di dinding The Everly Hotel. laluan pejalan kaki ke Alamanda
tengah hari, pergi food court Alamanda. saya makan nasi dengan ayam madu bakar. dalam RM13 camtu. mahal. biasalah, selalu makan kat Kafe Tekun je. nasi + ayam + sayur dalam portion banyak bleh dapat dalam RM 5.

lepas siap makan dan solat, masuk lagi untuk sesi lucky draw. paling sikit RM 50 , paling banyak RM200. saya tak bertuah. kawan saya bertuah dapat seratus. budak kelas lain pun ramai juga yang bertuah.

sepatutnya, kami tak termasuk dalam shortlist untuk interview, jadi memang legalah rasa tak payah interview. tapi,belah petang ada kat satu booth ni, ada tanya2 dan nak drop resume. dan tiba-tiba, disuruh interview. alahai, on the spot. sapa tak terkejut.

esoknya demam.. haha, bukan sebab interviewlah, mungkin sebab terkena hujan masa nak balik tu kot.

No comments:

Post a Comment