Wednesday 8 June 2016

Pulau Perhentian

minggu lepas, seminggu sebelum puasa, pergi ke Pulau Perhentian. YEAHH. memang dalam senarai tempat yang nak pergi kot. memang tak pernah lagi jejak kaki kat pulau lagi. pulau borneo pernah laa tapi masa baby, mana nak ingat. secara official nya, pulau perhentian adalah pulau yang pertama yang berjaya dijejaki. terima kasih kat family.

ini adalah percutian legasi tokku, walaupun tak semua ada, tapi tetap happening! percutian ke pulau yang tak dirancang. memang nak pergi besut kat rumah mak sedara, pahtu.... jom ke pulau perhentian. last minute planning. petang sebelum pergi baru deal dengan agent yang uruskan. kitorang pergi balik hari. maknanya pergi pagi balik petang.

dalam pukul 9 naik bot laju. dalam setengah jam perjalanan. 10.15 naik bot untuk snorkeling. ye. best sangat-sangat snorkeling. inshallah, ada peluang nak snorkeling lagi. 

di jeti Kuala Besut. menunggu untuk naik bot laju

pemandangan pagi di sungai dari jeti Kuala Besut

bot laju pelancong lain.

pulau pehentian

air laut di jeti pulau perhentian

jeti Pulau Perhentian

dari tengah laut
Kitorang berusan dengan Belalang Holidays dan untuk pakej pergi balik adalah RM 110 untuk dewasa dan separuh harga untuk kanak-kanak (4-12 tahun). disebabkan kitorang ramai, dapat diskaun jadi RM 100.


No comments:

Post a Comment