Sunday 1 June 2014

home sweet home


home sweet home atau bahasa melayu nya.. rumah manis rumah.. hehe

ikut perancangan asal aku nak update blog semalam. semalam aku dah siap tekan new post lagi.. tetapi entah macam mana aku tertidur.. tulah sapa suruh buka laptop atas katil (laptop tu aku dah alas dengan buku kat bawah tu.. jadi udara mengalir dengan lancar ye).

kalu dah memang selalu tidur awal tu memang akan automatik tertidur bila sampai waktunya. biasanya aku akan selalu tidur pukul 11 camtu.. tapikan, biasanya..kalau aku berjaya tak tidur lagi lepas pukul 1.. mesti aku berjaga je sampai pukul 4 camtu.. hehe..

ok.. kembali ke jalan yang benar..

semalam.. 30 Mei aku balik rumah. ayah mak datang ambil sebab kena kosongkan asrama.. jadi barang tu banyak lah sikit berbanding masa balik cuti midsem. masa midsem punya cuti aku cuma beg galas dan beg kecik. kali ini satu kotak buku campur barang lain dan satu kotak lagi untuk printer, satu beg baju, satu beg laptop.. barang lain tinggal kat stor.

pukul 12 lebih camtu parents sampai. aku pergi simpan barang stor lepas tu angkut barang yang nak bawak balik masukkan dalam kereta. pukul 1.00 thari bertolak keluar dari hostel. pergi singgah rumah mak sedara dulu. lagipun ayah nak semayang jumaat. pukul 5 lebih sikit camtu baru bertolak balik.. sampai kat rumah pukul 8 malam. masa akan menulis ni.. sekarang dah pukul 9. kiranya dan 25 jam aku berada kat rumah..

balik rumah hari pertama terus keluar jalan-jalan.. sakit otot tangan tak hilang lagi sebab duk ulang alik bawa barang dari tingkat 4 kebawah... pagi tadi pergi makan roti canai kat kedai ayah kawan. lepas tu terus pergi mesra mall sebab ada pc fair. sekali ngan smartphone jugak.. sekali.. ayah pergi upgrade internet.. adik aku tersengih sengih je sebab dia dah lama usaha pujuk ayah aku untuk upgrade internet. hahaha.. aku pun tumpang gembira juga.. kehkehkeh.. heaven lah aku 3 bulan ni..

:p

No comments:

Post a Comment