Friday 4 July 2014

tiba-tiba terkunci.. opsss


tetiba rajin nak lukis, senang sikit nak faham kan.. 


ini kisah berlaku petang tadi.  pukul 4.00 pm

macam biasa, aku selalu duduk dalam bilik buat kerja yang patut aku buat, sekali tu aku nak keluar dari bilik. pulas tombol pintu tapi pintu tak boleh buka. saat tu aku tahu yang pintu aku tersekat. yang kat dalam tu tersekat walaupun pintu tak berkunci. adoyy.. macam mana nak keluar??

aku panggil adik aku suruh buka dari luar. mana tau boleh ke kan. malangnya, tak boleh juga. aku try 'cokeh' dari dalam dan tetap tak boleh. yang kat pintu tu, orang panggil apa entah.. tapi yang punat kecil tu memang dah lama panah, tapi entah macam mana hari ini baru nak terjadi terkunci tiba-tiba macam ini.

adik aku hulurkan skru driver kat tingkap untuk cungkil tapi aku tak reti nak buat. haha.. aku pun suruh adik aku masuk dari luar guna laluan rahsia. terima kasih kat adik aku, pintu tu berjaya dibuka. tak lama lepas tu ayah aku tanggalkan tombol pintu tu.

jadinya, bilik aku dah tak ada tombol pintu. ada satu lubang. boleh nampak dari luar... jadi aku tutup lubang tu dengan kotak yang dah aku gunting bentuk bulat. pintu pula, kalu aku nak tutup aku guna penyendal pintu.

okay.. tu je kisah yang tak dijangka yang berlaku kat aku, kali kedua pintu bilik terkunci. kali pertama berlaku masa kat matrik dulu. masa study week  sem satu pulak tu. masa berlaku memang rasa azab sangat sebab tengah malam masa tu. fello pulak ramai tak kat hostel sebab balik kampung untuk raya haji. aku dengan roommate aku sorang lagi, dahlah tak balik raya haji, sekali.. pintu bilik terkunci pulak.. tapikan, bila ingat balik, smeua tu kenangan manis kot.. tersenyum ke telinga kan.. ha ha ha

No comments:

Post a Comment