Monday 12 May 2014

kereta



hitam itu menawan.. kekeke

sebijik cam dalam gambar ni


tadi sekali lagi kitorang berlima keluar gi bandar. kali ni sewa myvi. fuyoo.. myvi tu kaler hitam.. memang smart. myvi yang baru ni lagi smart dari myvi mak aku yang dulu tu.. tsk tsk.. tapi myvi tu dah kenal jual. tapi kan, aku memang suka giler dengan interior myvi tadi tu. memang smart..

tapikan, inilah kali pertama aku drive kete myvi. sekali aku biasa drive kete sewa viva je.. kalu kat rumah, memang kete livina x-gear mak aku lah jadi mangsa. grand livina ayah kadang-kadang je bawak. tu pun just nak alihkan kereta masuk garage je. tsk tsk..

tadi nak dijadikan cerita, aku ada tanya akak yang uruskan kereta sewa tu gear apa nak kena guna utk drive.. sebelum ni pun mase aku naik kereta viva pun ada tanye sebab gear viva ngan myvi ni lagi dengan kereta mak yang selalu aku drive. opp.. lupa nak cakap yang aku ni bawak auto.akak tu tanye, selalu tertukar gear. i pasti akak tu pelik. aku pun jawab yang aku tak biasa bawak kete viva n myvi. hihi

kereta manual dah dua tahun tak bawak. sejak dapat lesen, langsung tak bawak manual sebab kat rumah semua auto. tapi haritu apa ada minta tolong kawan aku yang aku nak try bawak keta manual. jadi, dia pun baik hati bagi aku drive kete dia. dan, alhamdulillah aku masih ingat sikit sikit dan berjaya bawak jugak. tak tak sefasih masa zaman belajar kereta dua tahun lepas.. kekeke..

erkk.. sebenarnya aku nak story mory pasal kitorang keluar gi bandar.. tapi aku dah banyak melencong pasal kereta. jadi, alamatnya, aku tamatkan kisah disini sahaja jelah ye..


psstt.. tapikan. suka juga suka kete honda jazz.. hehe


comel je kan


paling suka kaler biru ni.. :p

No comments:

Post a Comment