Friday 9 May 2014

saya terasa dan saya sedih



[pic.cr]


sungguh, sekarang saya rasa sedih. teramat sangat.

saya ada baca something kat blog seseorang. saya tahu yang saya tak patut terasa sebab dia bukan pun tuju kat saya. entah tahu ke tak kewujudan saya kat situ.

but, kadang-kadang kita akan terasa terhadap sesuatu itu sebab kita tahu kita benda tu kena kat kita. jika kita terasa, alhamdulillah sebab kita masih lagi ada perasaan. kita sedar yang mungkin kita salah. yang Maha Kuasa nak suruh kita sedar apa yang kita buat salah.

sebab ada sesetengah orang langsung tak rasa apa-apa. lagi sedihkan orang macam tu. dan ada juga sesetengah tu tahu tapi ego diorang lagi tinggi dan diorang cuba menafikan dan letakkan kesalahan itu terhadap orang lain dan naik marah. ini adalah orang yang nak lari dari kenyataan dan ini sadis.

memang kadang kadang kenyataan itu memeritkan, tapi kita kena terima dengan hati terbuka. kalau kita sedar yang kita buat silap, jangan tutup je mata, tapi berusaha untuk membetulkan kesilapan kita.

kawan saya pernah bagitahu..

"kita tak patut terasa or kecil hati bila seseorang mengata kita sebab itu adalah ujian dari Allah. kalau kita tak suka, itu maknanya kita menolak ujian itu"

allahuallam.


No comments:

Post a Comment